How to deal with German reviews as a non-German speaking hotel manager?


You have received reviews in German but you do not understand them? In the new Business Center, you can translate your reviews into your mother tongue.

Apart from understanding, you also have the chance to comment on the reviews and show your guests that you appreciate their positive and negative feedback. We suggest that you comment on your guests‘ reviews individually. However, if this should not be possible, you can use our templates provided on this page.

After translating your review, choose the appropriate answer in German. You can always see the English version above it. Then copy the German text and paste it into the comment field below the review. Feel free to edit this response to make it more individual if you can.


Thank you for your review

Dear guest, thank you very much for your review and the recommendation of our hotel. We are pleased that you enjoyed your stay with us. We would be happy to welcome you again as our guest any time soon.

With best regards,

 

Lieber Gast, vielen Dank für Ihre Bewertung und die Weiterempfehlung unseres Hauses. Es macht uns glücklich, dass Sie Ihren Aufenthalt bei uns genießen konnten. Wir freuen uns, wenn wir Sie bald wieder als Gast bei uns willkommenheißen dürfen.

Mit freundlichen Grüßen,


Thank you for your stay

Dear guest, many thanks for your stay. We are particularly pleased that you took the time to review our hotel on HolidayCheck.

Come back soon – we would appreciate it! Your Hotel X – Team

 

Lieber Gast, herzlichen Dank für Ihren Aufenthalt. Wir freuen uns besonders, dass Sie sich die Zeit genommen haben, unser Haus auf HolidayCheck zu bewerten.

Kommen Sie bald wieder – wir würden uns freuen! Ihr Hotel X- Team


Thank you for your feedback

Dear guest, thank you very much for your review. It is especially important to us to guarantee our guests nice and relaxing holidays. We take your feedback as a reason to continuously work on our service.

Best regards,

 

Lieber Gast, vielen Dank für Ihre Bewertung. Uns ist es besonders wichtig, unseren Gästen einen schönen und erholsamen Urlaub zu ermöglichen. Ihr Feedback nehmen wir zum Anlass, weiter an unserem Service zu arbeiten.

Freundliche Grüße,


Thank you for your negative criticism

Dear guest, thank you very much for your stay. We regret that you were not satisfied with our service. Our highest aim is it to enable our guests a pleasant stay. We take your criticism seriously and use it to constantly improve our service.

We would be happy to be given a second chance.

With best regards,

 

Lieber Gast, vielen Dank für Ihren Aufenthalt. Wir bedauern sehr, dass Sie mit unseren Leistungen nicht zufrieden waren. Unser größtes Ziel ist es, unseren Gästen einen angenehmen Aufenthalt zu bereiten. Ihre Kritik nehmen wir ernst und nutzen diese, um unseren Service weiter zu verbessern.

Wir freuen uns, wenn Sie uns eine zweite Chance geben.

Mit freundlichen Grüßen,

Hinterlasse einen Kommentar

freiwillige Angabe